"Zlatíčko", ja si tú nehnuteľnosť predám aj sama, OK?!?
Zlatíčko, ja si môj byt(dom) predám aj sama. Odkedy sme sa nasťahovali, každý mesiac máme niekoľko nových záujemcov v poštovej schránke, takže ma už neobťažujte.
"Zlatíčko, nie nepredáš. Okabátili Ťa a ešte si aj dosť slepý/á(blbý/á) , aby si to vo svojej naivite(arogancii) videl/a."
Pardon my french, ale viem vcítiť do pocitov maklérky po takomto rozhovore.
Prvá veta bola adresovaná maklérke /zo strany majiteľky nehnuteľnosti/, po tom, čo jej navrhla, že by im rada pomohla s bezpečným a rýchlym predajom.
Tá druhá je adresovaná späť majiteľke /a všetkým podobným ľuďom dobrej a milej povahy/.
- Viem, že je nepríjemné, keď Vám denne volajú makléri, ktorí sa ako supy vrhnú na majiteľa, ktorý má na predaj svoju nehnuteľnosť. /"poznám to dôverne z minulosti, verte mi"/
- Viem, že ste sa už v živote stretli s neserióznymi víkendovými maklérmi- flákačmi a naštrbili vašu dôveru voči profesii ako celku.
- Viem, že v presýtenej informačnej dobe si každý myslí, že po
víkendovom online kurze je samozvaný odborník
na všetko. Aj na operáciu mozgu.
Vidíte ten zdrap papiera? Je Vám obsahovo povedomý? (stavím sa , že áno) Alebo ste to Vy, kto podobné zavádzania píše a hádže do schránok?
Prosím, prečítajte si krátky vhľad do danej problematiky. Budete prekvapený. Verím, že Vám pomôže sa zorientovať, otvoriť oči a časom urobiť správne rozhodnutie.
A/ Pre majiteľov nehnuteľností
1. Scenár
To nie sú záujemcovia o Vašu nehnuteľnosť, kto Vám hádže takéto zavádzajúce inzeráty do schránok. Sú to REALITNÍ MAKLÉRI. Opravujem . Neseriózni a zúfalí realitní makléri.
TIP: položte si otázku a sami si na ňu nájdite odpoveď:
"ČO môžeme očakávať od človeka, ktorý založil predaj mojej nehnuteľnosti na PODVODE?"
- Voľba písaného písma, pretože evokuje nedočkavosť a urgentnosť
- Písané písmo, aby sa podvedome vylúčilo podozrenie, že ide o makléra.
TIP : google.com ( a vyhľadajte si číslo na zdrape tej inzercie a zahrajte sa na investigatívca)
2. Scenár
"Nie, nie, ja som tam volal/volala a je to záujemca, ktorí chce prísť na osobnú obhliadku".
Ten ehm "záujemca"- maklér ( nehádajte sa, je to maklér) Vám uprostred obhliadky odhodí masku, prizná sa, že je maklér, ktorý zastupuje záujemcu, ale ak by to s "ním" nevyšlo, má ďalších 5 záujemcov presne o Vašu nehnuteľnosť v talóne. Požiada Vás, či by mohol byt nafotiť a ponúkať a už ho viac neuvidíte. (potrebuje len nabrať do portfólia a takýto typ makléra sa ku klientovi" nevie dostať iným spôsobom ako násilne a podvodom)
Povedomé? Ak nie, buďte radi a pre overenie sa opýtajte na diskusných fórach. O "zážitky" nebude núdza.
3. Scenár
"Áno, bol to síce realitný maklér, ale príde pozrieť byt už aj so záujemcom, takže je to v poriadku."
TIP: Ten "záujemca" je maklérov kolega,
známy, priateľ(doplňte si). Scenár je vopred dohodnutý. Nikto sa Vás nepýtal, či chcete zahrať komparz. Oni si zahrajú "zohratú" dvojku, aby sa
v tejto inscenácii vyzdvihli maklérove "kvality" a ohúrili (rozumej obalamutili) Vás. A Vy? Za
pár dní Vám zavolá, že "záujemca" sa rozhodol pre niečo iné, ale aj napriek tomu Vám ju rád
predá, lebo takýchto záujemcov majú pre každú nehnuteľnosť ako máte Vy aj 10 na každej ruke.
Takéto prípady končia najčastejšie veľkým sklamaním pre majiteľov, z ich nehnuteľnosti sa stane ležiak, stráca tak na hodnote a Vy ako majiteľ prichádzate o peniaze. O veľa peňazí.
Ešte raz si zopakujte odpoveď na predchádzajúcu otázku:
"ČO môžem očakávať od človeka, ktorý založil predaj nehnuteľnosti a spoluprácu na PODVODE?
Že odkiaľ to všetko viem a prečo Vám tieto neslávne známe "grify" z lacnej realitnej kuchyne prezrádzam?
Pre toto
Existuje akési Zlaté pravidlo (Golden RULE) pre každého majiteľa, ktorý
plánuje predaj svojej nehnuteľnosti:
"Spoznajte svojho realitného makléra. Jeho prácu. Či vôbec disponuje osobným webom, kde si o jeho práci prečítate všetky dostupné informácie. Jeho komunikáciu na pracovných sociálnych sieťach. Referencie od klientov. Nástroje (marketingovo- predajné), ktoré využíva k dosiahnutiu výsledkov. A to ešte predtým ako mu zveríte svoju nehnuteľnosť."
B/ Pre maklérov:
Ak ste jedným z maklérov, ktorý klientov musí naháňať(uháňať), tzv. "ukecávať", zavádzať majiteľov nehnuteľností, uchyľovať sa k vyššie spomenutým "nevinným"podvodom a svoj úspech stavať na tejto jalovej pomyselnej trojnožke zamyslite sa:
- Toto je spôsob, akým chcete napĺňať svoj pracovný čas? Podvodmi, úskokmi, klamstvami?
- Ak ste maklérom, lebo ste niekde počul, že sa v realitách
topia "v prachoch", tak Vás zavádzali rovnako ako Vy zavádzate klientov. Je to
podnikanie ako každé iné. 95% živorí a do
5 rokov zanikne(alebo živorí ďalej) a zvyšných 5% si prešlo cestou k Svätému
grálu. Tá je však dlhá a tŕnistá. Vedie cez sebavzdelávanie,
obetovanie( času, peňazí a komfortu) a najmä opakované re-investície do
podnikania a do ďalšieho vzdelávania.Pretože trh nikdy nespí a je nekompromisný.
- Ak patríte k ľuďom, ktorí sa v tejto práci
nenašli a robíte to iba na 40%, a zvyšných 60% trávite nadávaním na nespravodlivosť osudu, klientov či konkurenciu, choďte od toho preč a nájdite si
prácu, v ktorej sa budete vedieť úspešne realizovať a kde si Vás budú aj vážiť. Netrápte seba,
klientov a nerobte zlé meno tejto náročnej, ale o to krajšej práci.
"Ak ste si v predaji svojej nehnuteľnosti nie ste niečím istý, kedykoľvek sa mi ozvite. Rada Vám poradím v rámci konzultácie alebo pomôžem, aby ste pri predaji dosiahli tie najlepšie výsledky."
Čím Vám môžem byť užitočná?
Mgr. Diana Decsiová
Haloreality s.r.o. , Krátka 4729/6, 903 01 Senec
+421 918 770 466
dianadecsiova@haloreality.sk
Realitné CAFÉ