en-Máte tu "bordel", šéfová... HOME STAGING je srdce úspešného PREDAJA 10 TIPOV ako ho zvládnete aj VY
Home staging vo voľnom preklade znamená domácu inscenáciu. A akokoľvek zvláštne to znie, skutočne je to tak. Vo svete predajov a kúpy nehnuteľností je Inscenovanie domáceho "pódia" pre potenciálnych kupcov prvým kľúčom na viac-zámkových dverách vedúcich k úspešnému predaju Vašej nehnuteľnosti.
Moja prvá reálna skúsenosť s Home stagingom z druhého brehu, z pozície prenajímateľa bytu bola vskutku bizarná.
" Pani Decsiová, bez urážky, ale v realitách pracujem už 15 rokov a ľudia pri kúpe ale aj nájme pozerajú steny a kuchyňu, nie "cetky." Nikdy nezabudnem na tento prejav pani maklérky z jednej celoslovenskej siete Realitných kancelárií, ktorá ma doslova vysmiala, keď som jej ako majiteľka bytu navrhla formu prezentácie Homestagingu a profesionálnych fotiek.
Je tomu už 7 rokov a bolo to v čase kedy som ako čerstvý absolvent získala svoj certifikát z NYIAD a chcela si precvičiť interiérový dizajn v praxi a to rovno na vlastnej investičnej nehnuteľnosti. Dodnes si spomínam ako ma tento prejav urazil.
( službu, ktorá je štandardnou súčasťou práce špičkového makléra, som navrhla spraviť ako majiteľka nehnuteľnosti, čo je samo o sebe absurdné robiť prácu, ktorá má byť v štandardnom portfóliu realitného makléra)
Verná svojmu presvedčeniu ( a ešte stále dotknutá) som sa s pani maklérkou rozlúčila a svoj prvý Homestaging napokon spravila. Poverila som makléra, ktorý síce takéto služby v praxi rovnako zavedené nemal, ale bol vďačný za príležitosť. Za 11 dní sa moji noví nájomcovia už sťahovali. Svoje rozhodnutie neľutujem a tento krátky retrospektívny zostrih je dnes mojim malým mementom.
10 TIPOV ako pripravíte Vašu nehnuteľnosť na predaj vďaka HOME STAGINGU
A čo Vy?
Páčilo by sa Vám prezerať si auto, ktoré je zapratané vecami, zafajčené, olepené reklamnými postermi po predchádzajúcom majiteľovi a jeho činnosti?
Iste že nie. Znechutený by ste sa s predajcom rozlúčil.
Je to veľmi podobné aj s nehnuteľnosťou a pocitmi záujemcov o Váš byt či dom, ktorý sa rozhodnete predať.
- ČISTOTA: Hĺbkové upratovanie, snehovobiele čerstvé steny sú plátno, na ktorom začíname maľovať. Online Prezentácia je KING, ale prvý offline dojem je KONG. Nikto, ani Vy by ste nechceli pri obhliadkach budúcej investície natrafiť na skrytú špinu, fľaky, plesne či prachové chumáče.
- VZDUŠNOSŤ : Nadýchaný priestor, kde sa záujemca nezahltí nadmierou nábytku. Neprezentujete staršie kolekcie z IKEA, ale svoj domov a preto je nutné vyzdvihnúť jeho silné stránky a nezabíjať ich zbytočnými ťažkým nábytkami. ( ak viete, využite niečo v prázdnejšej izbe, popredajte na bazoši , podarujte alebo presuňte do pivnice). Rozhodne platí menej je viac.
- VOŇA: každý človek má svoju špecifickú vôňu, ktorú priestor časom prevezme a je nám natoľko prirodzená, že ju po čase prestávame cítiť. Nemusí byť pre každého príjemná. Neutralizovať ju viete Home parfumami, difuzérom ci parfumovanými sviečkami.
TIP: vyberajte neutrálne vône ako LES, OCEÁN, PURE či BAVLNA , ktoré nikoho nepodráždia . Pozor na extravagantné ťažké vône, ktoré sa možno páčia Vám, ale pre iných môžu byť iritujúce.
4. FARBY: ak nie ste profesionál, ktorý vie, pre
akú klientelu budú oslovovať, držte sa neutrálnych farieb a hrajte sa len
s ich tónmi. Ak ste sa rozhodli predávať nehnuteľnosť vo vlastnej réžii, bez databázy
a marketingových online nástrojov
budete zrejme cieliť bez konkrétneho
zamerania. Práve neutrálne farby (béžová) na fotkách Vám pomôžu navodiť
všeobecné sympatie (skoro všetci ich máme radi alebo "nevadia" nám) k danej
nehnuteľnosti.
5. SVETLO: je
vítaný hosť. Jednoznačne ho pustite dnu. Umyte okná, odhrňte ťažké závesy
a obhliadky robte výhradne za denného svetla. Pokiaľ ste zaneprázdnený a pracovná
doba Vám nedovoľuje si prispôsobovať čas podľa potrieb záujemcov o Vašu
nehnuteľnosť, organizujte ich na víkend. Ak zistíte, že Vás predaj Vašej
nehnuteľnosti obťažuje, oslovte Profesionálneho
realitného makléra so špičkovými službami, zavolajte mu a dohodnite
si stretnutie (najlepšie priamo na Vašej
nehnuteľnosti. Kľúčom je dôvera a výsledky jeho práce. O spôsobe práce takýchto maklérov sa
môžete dozvedieť viac aj cez konkrétne Prípadové štúdie už predaných
nehnuteľností.
6. ODSTRÁŇTE OSOBNÉ VECI: to sú Vaše spomienky
a srdcu blízke doplnky. (fotografie, kozmetiku, čistiace prostriedky,
plastové fľaše, oblečenie, topánky v predsieni, pelech domáceho miláčika, dokumenty).
7. RASTLINY A KVETY majú zelenú. Jednoznačne
nimi pri Homestagingu nešetrite. Sú
nesmierne krásne a podporia vizuálnu predprípravu Vášho bytu či domu. Zelená je aj
v tomto prípade veľké GO.
8. DOPLNKY: sú skvelá a krásna pomôcka k navodeniu
atmosféry a povolia uzdu fantázii človeka cez príbehy. Vytvárajte
pomocou nich malé vkusné ostrovčeky na
nábytkoch , či nevyužitých častiach priestoroch
bytu
9. EMÓCIE: predaj nehnuteľnosti nie je
o tehlách, stenách a kuchynskej linke (aj navzdory presvedčeniu p.
maklérky, verím, že za tak dlhú dobu
svoj profesný postoj prehodnotila). Áno,
isté faktory sú nesmierne dôležité a priamo určujú trhovú cenu
nehnuteľnosti, sú však často aj rovnako nemenné.
Nevieme dodatočne zmeniť svetové strany,
premeniť panel na tehly v obytnom dome.
Čo však profesionálny Homestager urobiť vie, je zmeniť akýkoľvek priestor na taký, do ktorého
sa niekto zamiluje. Kto by sa už len zaľúbil do holých stien, prázdnych stolov
či neupravenej postele?
10. Pracujte so 4 Živlami-elementami. OHEŇ, VODA, VZDUCH, ZEM . V rámci konceptu Feng-shui majú nesmiernu silu a pôsobenie na kvalitu života a celkovú pohodu človeka a to už pri prvom kontakte s nimi. Nevešajte hlavu, keď nemáte doma zrovna kozub(väčšina z nás ho nemá) a nemali sme na mysli ani oheň zo spusteného sporáka. Tu je pár jednoduchých tipov, ktoré si každý môže doma jednoduchými krokmi zrealizovať v súlade s Feng shui konceptom.
TIP: Oheň- sviečky, Zem- živá rastlina v substráte, Vzduch- vetranie, Voda- karafa vody.
Zo srdca verím, že aj za pomoci týchto tipov pripravíte Vašu nehnuteľnosť tak, aby sa Vás budúci kupca do nej zamiloval už na prvý pohľad.
"Ak ste zhodnotili, že by som Vám mohla byť prínosom na ceste za úspešným predajom Vašej nehnuteľnosti, kedykoľvek mi napíšte alebo rovno zavolajte. Bude mi cťou pomôcť aj Vám dosiahnuť pri predaji tie najlepšie výsledky."
Ako Vám môžem byt užitočná?
Diana Decsiová
Haloreality s.r.o. , Krátka 4729/6, 903 01 Senec
0918 770 466
dianadecsiova@haloreality.sk
Realitné CAFÉ