en-MAKLÉR MERCEDES ČI DACIA? Zvoľte si pri PREDAJI Vašej nehnuteľnosti úspešnú "jazdu".

23/02/2022

Obe majú štyri kolesá. Obe majú prístup na cesty. Obe Vás chcú doviesť do cieľa.

Ale.... myslíte, že štýl jazdy a rýchlosť akou tam prídete budú totožné.

Správne hádate. Určite budete mať diametrálne odlišné skúsenosti.

To isté platí aj pri výbere špecialitu, profesionála. V oblasti nehnuteľností Realitného makléra. Zvoľte si preto múdro a dôkladne si vopred overte jeho prácu.

Keď som začínala vo svete realít, mala som jasnú predstavu o tom ako ich robiť NEchcem.

Tento svet som totiž poznala z pokriveného uhla zrkadla, ako ste ho zažili mnohí tí, ktorí nehnuteľnosť kedysi kupovali, prenajímali či naopak predávali. Ani neviete, ako veľmi Vám rozumiem. Svet, v ktorom slovo "realiťák" bol symbolom nadávky, vnucovania sa a zákonite aj opovrhnutia a ja úprimne verím, že táto realita bude raz minulosťou.

Ako zamestnanec nadnárodnej firmy v oblasti Retail maloobchodu so svetoznámymi značkami ako Tommy Hilfiger či Calvin Klein so sídlom v Duesseldorfe som viac ako 8 rokov prebývala v zahranićí.

Moje finančné možnosti na investovanie boli značne limitované a obmedzili sa na kúpu bytov a pozemku v menších okresných mestách. Neraz som sa nechala nalákať na nič nehovoriace pasívne služby v podobe " tak ja prídem, Vám to nejako nafotím, zverejníme to na realitných portáloch a keď sa niekto ozve, tak Vám zavolám, OK?" . Tušíte celkom správne. Aby som sa o priebehu niečo dozvedela, musela som volať ja im, nie makléri mne.

S nejedným z nich som bola nútená sa rozlúčiť a nahradiť ho ďalším, hoci s veľmi podobným spôsobom myslenia a pracovnými návykmi. A vlastne len tak akosi dúfať v jeho šťastie, že sa mu na ten inzerát niekto ozve a on s ním pôjde na obhliadku mojej nehnuteľnosti.

Keď som maklérov sama upozorňovala, že moja nehnuteľnosť je na 24 strane(24!) inzertného portálu, tak prišli nervózne pasívne agresívne pseudo-argumenty (na hrane so slovnými útokmi), ktoré by klienti, zvyknutí na špičkové služby a komunikáciu nikdy neakceptovali. (Vďaka Bohu za to).

Výsledok bol taký, že mi spolupráca" s týmto zbytočným ´medzičlánkom spôsobovala obrovské stresy a vonkoncom som necítila, že by ma od tiaže predaja odbremenili a veru nie raz mi prišla myšlienka na ich provízie ako spálené peniaze, ktoré mohli byť zainvestované výhodnejším spôsobom.

Každému, kto plánuje predaj svojej nehnuteľnosti radím, aby najskôr svojho makléra a najmä jeho prácu spoznal. Buďte nároční.
Každému, kto plánuje predaj svojej nehnuteľnosti radím, aby najskôr svojho makléra a najmä jeho prácu spoznal. Buďte nároční.

Dnes sú vo svete skutočných realít služby ako

  • HomeStaging,
  • Video-reklama,
  • Profesionálne fotky vyvolávajúce emóciu a pohyb,
  • 3D video scan vďaka technológii Matterport,
  • Pôdorysy
  • Copywriting , predajný text na mieru
  • Vlastný web predávanej nehnuteľnosti
  • Realitný on-line marketing (platená reklama na sociálnych sieťach, predajné portály ai.)
  • Realitný off-line marketing ( letáky, plagáty ai)

V priebehu veľmi krátkeho času zistíte, že pokiaľ nadviažete spoluprácu s maklérom so službami nad rámec priemernosti, ktorý vníma tep trhu, trendov a najmä potreby Vašich klientov bez nezmyselných prázdnych sľubov, ktoré na vlne priemernosti nie je možné dosiahnuť, stane sa pre Vás skutočným partnerom, ktorého služby radi ďalej odporučíte.

  1. Pozorne sa POROZHLIADNITE po okolí. Poznáte niekoho, kto má podobnú nehnuteľnosť a bol spokojný s priebehom predaja? Zistite si kontakt na takého makléra. Je ich ako šafranu.
  2. Ešte pred finálnym rozhodnutím si skúste DOHĽADAŤ čo najviac o jeho práci. "Preklepnite" si ho, jeho osobný web, pracovné portfólio, pracovné postupy, nástroje, s ktorými pracuje a najmä výsledky jeho úspešných predajov a spätnú väzbu od klientov. Maklér, ktorého poveríte predajom časti Vášho nehnuteľného majetku musí mať reálne dohľadateľné referencie.
  3. POZRITE si jeho pracovné sociálne siete: spôsob akým komunikuje o svojej práci so svojimi známymi a priateľmi Vám nesmierne veľa napovie. Odporúčame najmä Facebook, Instagram, Youtube, ale aj Linkedin
  4. ZAVOLAJTE mu nezáväzne. Viem, že mnohí neradi telefonujete, ale verte mi. Hlas /a spôsob verbálneho (nie len písomného) prejavu je mocný "čarodej". Z oslovenia, pozdravu, tónu hlasu, jeho melódie sa dá vyčítať aj pracovná chémia ( bude to plodná spolupráca, alebo skôr ruky /nehnuteľnosť/ preč?).
  5. Ak máte všetky 4 kroky úspešne za sebou a Váš podrobný jednoduchý prieskum Vám vyhodnotil, že sa makléra oplatí osloviť, DOHODNITE SI ( nezáväzné) osobné stretnutie a porozprávajte sa s ním.. Pravdepodobne ste našli svoj Realitný mercedes. Nie je jedno akú jazdu si zvolíte na cestu úspešného realitného obchodu.

Pri takomto maklérovi je zvyšok už len história 😊 a Vy môžete byť hrdý, že ste urobili maximum pre to, aby sa Vaša nehnuteľnosť predala za čo najvyššiu cenu za čo najkratší čas.

Ponorte sa hlbšie do sveta pracovného postupu prémiových maklérskych služieb.

"Ak Vás zaujali a mali by ste nejaké doplnkové otázky, kedykoľvek napíšte alebo rovno zavolajte. Bude mi cťou aj Vás priviesť k tým najlepším výsledkom."


Čím Vám môžem byť užitočná?

Mgr. Diana Decsiová

HALOreality, Krátka 4729/6, 903 01 Senec

+421 918 770 466

dianadecsiova@haloreality.sk

Realitné CAFÉ

https://www.facebook.com/DianaDecsiova